عفاريت هندسة المنصورة

عفاريت هندسة المنصورة

البوابةالرئيسيةمكتبة الصورالتسجيلدخول

شاطر | 

ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
MERO
مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر
Emploi : مهندس
Loisirs : الوقوف قدام البحر
تقييـــم الأداء : 1

مُساهمةموضوع: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 13:15:00

اولا الموضوع بكل بساطه اكنه حوار انا هطرح كلمه او اى عفريت مشكله ممكن ليك او لاى حد عايز تفضفض معايا او مع الا عضاء وهنتكلم وهنجيب حلول وهندخل الشعر بعد اذن حليم والرومنسيه بدون حرج والكلمات الرقيقه وديه هتبقى حلقات انا لو مافيش حد عايز يشركنى انا المهم انى افضفض لى الفاريت وده موضوع انا حبيته والحلقه الاولى قريبا

عمرو
new_heart
مشرفة منتدى الأفلام الأجنبية

انثى
Emploi : computer engineer
تقييـــم الأداء : 0

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 14:57:24

فكره هايله يا ميرو والله وكل واحد يقول رأيه واكيد كل واحد هيقول الحق

والى عايز الحل هيخده بثقه

بحييك يا ميروcheers

مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 16:13:53

مرسيه نيو هيرت انا كنت خايف كنت حاسس انها جنون بس شكلها حلو
أميرة الطفولة
عفريت سوبر
عفريت سوبر

انثى
Emploi : nothing
Loisirs : 1234
تقييـــم الأداء : 4

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 16:37:57

فكرة روعة ياميرو وطبعا مساعدة كويسة منك للعفاريت وأكيد أرائهم هتفيدنا
MERO
مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 16:52:32

مرسيه اميره الطفوله بس ساعدونى
leaderofmansoura
مشرف منتدى الخواطر الأدبية

ذكر
Emploi : طالب بكلية الهندسة
Loisirs : نحن قوم اعزنا الله بالاسلام..فاذا ابتغينا العزة بغيره..اذلنا الله..

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 17:33:48

فكرة زى العسل يا حبيبى
اتمنى بجد ليك التوفيق والنجاح
اتمنى من كل قلبى والله لانها بجد فكرة عشرة على عشرة
بالتوفيق يا عمرو
سلاااااااااام.
leaderofmansoura

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 17:44:30

اولا يا عمرو احب احيك بجد على الفكرة دى واتمنى ليك كل التوفيق والنجاح فيها لانك هتعطى للواحد مننا فرصة كويسة انه يفضفض عن اللى جواه ويشارك اخواته من الاعضاء فى حل مشكلاته وانا هبتدى مهما كانت النتائج ومهما كانت الظروف ساتكلم وساعبر واتمنى ان اجد النتيجة
انا بالفعل اعيش الان قصة حب اعتقد انها من اروع واجمل واحلى القصص التى عايشتها على مر اللثلاث اعوام الماضية ولكنها هذه المرة تختلف كثيرا حيث الامل والجمال والاحساس بالحياة .انا اعترف انى احبها لدرجة لا يتخيلها احد وافعل كل ما فى وسعى وطاقتى لاسعادها واكن لها كل الاحتلرام والتقدير والاخلاص ولا تقولوا لى ان هذا اندفاع او تفكير شخص مراهق لا فانا عندما قررت ان اتعرف عليها فى بادئ الامر تعرفت عليها وانا متاكد بنسبة كبيرة انى اريدها وكانت التجارب والصدق والوقت عامل اساسى وحساس بالنسبة لى وعندما وجدت ذلك احسست وتاكدت بان كلامى معها لا يظلم شعورها ولا يمكن ابدا ان يجرح كرامتها فى يوم من الايام .بالفعل لم احترم احدا فى يوم من الايام على قدر احترامى وتقديرى لها ولكن المشكله الان هل هى تشعر بنفس الاحساس الذى اشعر به ؟...هل هى تكن لى احتراما وتقديرا مثلما افعل معها ؟...اسئلة كثيرة جدا احاول ان اطرحها وان اجد لها جوابا وتفسيرا وايضا ماذا افعل اكثر مما فعلته لكى اصل الى قلبها وعقلها ووجدانها؟...فاذا تاكدت من كل الهواجس التى تجول فى خاطرى سانهى ذلك الموضوع بما يجب ان ينتهى به واظن هذا مفهوما واترك التحليل لكم والله الموفق.
الف شكر يا ميرو يا حبييييييييب قلبى على الفرصة العظيمة دى .
سلاااااااااااااااااام.
leaderofmansoura_88
MERO
مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 17:58:48

اولا الف شكر ليك ليدر على الصراحه انك كنت بتحب والحب ده مش العيب انه من طرف واحد او من طرق تالت وهنتكلم ن انواع الحب فى حلقات تانيه نكمل مع ليدرهو بيقول ان المره ديه احلى فاطره تختلف ن اى مره قبل كده اوك فهمت مشكلتك
انت بتقول انك بتكن ليه احترام وتقدير وده لى عينى وراسى انا هسالك اساله دلوقتى انت عملت ايه يظهر الحب ده
هل صرحتها بحبك هقولك حاجه ياليدر الصراحه اساس الحب مش الاحساس بس الحب يعنى اوك احساس بس لازم يكون متبادل يعنى بلاش حاجه اسمها حب من طرف واحد ده اصعب لظه فى حيات الانسان
السؤال انت صرحتها وعلى فاكره ممكن تعتبر اللى انت فيه ده اعجاب وفى بنات بتحب اللبينطظر ليهم نظره اعجاب اوك انت لسه مكملتش كمل وجاوب لى سؤالى انت صرحتها او عبرتلها عن حبك ازاى ولى فاكره ليدر الدنيا حلوه نانسى عجرم
new_heart

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 18:00:53

اولا يا ليدر انا بحييك جدااااااااا انك كنت اشجع واحد بدء

الحب حاجه جميله جدا على اد ما فى ناس كتير اوى بيتعذبومنه

زى ما انت قلت انت بتحبها وبتكن ليها احترام كبير اكيد انت فى حياتك الى انت عايشها بتحس بصحابك بتحس بقيمتك عند كل واح فيهم

اكيد من تعاملك ليها هيا كمان هتحس بقيمتها عندك بس فى حاجه الموضوع لو جد فعلا انت لازم على الاقل تتخذ خطوه لقدام

يعنى لازم انت تتدور بأيدك على الحل تعرف الاجابه منها حاول تبقى جرئ بلاش الخوف

عشان مش ينفع تفضل كدا الانسان بيرتاح لما يلاقى حل حاول تتقدم

ياريت نسمع بقيه الاراء وياااااااااااااااااريت اكون قدرت افيدك بأى حاجه

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 18:11:56

ههههههههههه جميل يا عمرو كلامك الحقيقة ودة طبعا انا اخدته فى الحسبان قبل اى حاجة .بص يا عمرو انا مبعملشى حاجة الا واكون خططت ليها قبل كدة يعنى بستخدم دماغى فى كل خطوة وكل كلمة وكل حاجة بعملها فى حياتى لكن الامر دة هوة حياتى كلها وبتوقف عليه بلا شك مستقبلى الجااى .بالنسبة للحب اللى من طرف واحد انا كتبت عن الموضوع دة كتير قبل كدة فى مواضيعى اللى انا والحمد لله اولا واخيرا كنت بكتبها وتحدثت عن اضرار استخدام شعور الحب وعن الحب اللى من طرف واحد وعن اضراره النفسبة فانا يا عمنا ازاى اكون قد كتبت عن حاجة زى دى واول ما اجى اصادفها فى الواقع معرفشى اتصرف واحل المواضيع ابئة بكدة غشيت نفسى وكتاباتى واللى بقرئها كمان والكتابة دى يا عمرو امانة لازم احافظ عليها .انا طبعا لمحت كتير اوى بالكلام ولمحت بالنظرات وبالتصرفات وطبعا انا مبعملشى كدة علشان الفت نظرها لا اولا الواجب والضمير والاحترام يفرضوا عليا انى اعمل كدة وكمان احساس الحب اللى انا بمتلكه ليه دة يحتم ويفرض عليا اكتر واكتر انى اكون مخلص ليها وفاكرها طول الوقت وبجد يا عمرو ومخبيشى عليك انا محبتشى ولا هحب ولا يمكن احب فى يوم من الايام زيها ابدا فانا لمحت بالكلام والنظرات والمعاملات الكويسة اللى كانت من الدافع للواجب والاحترام اولا ثم بعد ذلك لكسب القة والوصول الى القلب .اتمنى انى اكون مفهوم وصريح معاك يا حبيب قلبى ومتشكر ليك مرة تانية على الفرصة العظيمة دة .
سلااااااااااااااااااااام.
leaderofmansoura_88
leaderofmansoura

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الخميس 23 أغسطس - 18:19:07

عمرو حبيب قلبى انا لو اتاكدت انها فعلا بتحبنى وبتبادلنى نفس الشعور هتلائى اخوك ومن الصبح هيتخذ خطوات لادام مش خطوة واحدة وانا بالفعل حسيت من كلامها انها من الممكن اه ومن الممكن لا وبينى وبينك انا خايف احسم الموضوع دة بالمواجهة لتضيع منى ويضيع تعبى دة كله ولكن انا بحاول اوصل الموضوع بشكل غير مباشر وبعتمد على العقل والتفكير فى الموضوع دة اما التسرع يا عمرو بالمواجهة المباشرة دى انا بقول ان وقتها فعلا قرب بسى هيا عاوزة جرئة هوة مش خوف من الشخص نفسه لا دة خوف انها ممكن تضيع منى وفى نفس الوقت اكون قد اتحطمت نفسياااا وانا لو اتكسرت المرة دى يا عمرو صدقنى يا حبيبى مش هتقوملى قومة تانى وانته اكيد مقدر وعارف لكن انا على المستوى الشخصلى احب انى اكون مباشر ومحبش العب بمشاعر حد خصوصا لما يكون شاكل كل تفكيرى وشعورى واحاسيسى وانا مش هبخا ابدا انى اقولها انى بحبها وانى ساتخذ خطوات جريئة جدا ولم اتاخر عن ذلك .
ِ
leaderofmansoura

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 3:46:40

بشكرك جدا يا نيو هارت بجدا على زوئك الشديد اوى فى الرد وبالفعل انا باذن الله ساتخذ خطوات ايجابيه على الفور اذا تاكدت بنسبة كبيرة انها بالفعل بتبادلنى نفس الشعور ودة طبعا مش هتتحسم الا بالمواجهة المباشرة وانا قادر على حاجة زى دى باذن الله تعالى وبتوفيقه اولا واخيرا وانا بجد اعترف انى اتغيرت 180 درجة عن الاول والكل يشهد على كدة من بعد ما عرفتها وحبتها كمانى وانا لم اجد حياءا من اعترافى هذا ولكن العيب الذى سوف اعيبه على نفسى هوة ان تكون هى ما زالت فى مرحلة الاعجاب ولكن انا باذن الله ساجد حلا لهذا الموضوع بسى انا طالب اراء يا جماعة فى الموضوع دة احنا اخوات ومش غراب عن بعضينا .انا كدة قلت كل اللى فى نفسى ولكن انا عاوز اشوف ناس تانية ايه هوة انا الوحيد اللى روميو السنة دى ولا ايه ههههه مفيشى حد عنده مشاكل نهائى فى قلبه ربنا يديكوا الصحة يا رب شكلى انا هبئة الضحية الوحيدة بسى صدقونى اجمل والذ واحلى واسمى احساس واروع ضحية قولى يا رب .
سلاااااااااااام
leaderofmansoura_88
new_heart

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 5:20:27

ربنا يوفقك يا ليدر ويقدملك الخير

ويارب بس نكون فدناك بأى حاجه

وان شاء الله نشوف رد الياقى وان شاء الله يفدوك اكتر

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 5:40:04

ههههههه
نيو هارت
هوة انا هبئة الوحيد ولا ايههههههه
لا كدة مينفعشى
انا ماشى اوكى قلت مشكلتى وعرضتها للمناقشة
بسى مفيشى مانع بردك ان الكل لو فيه مشاكل انى كمان اشاركهم الحل لان مشكلتى مهياش مشكلة جامدة اوى ومهياشى مشكلة من الاساس اكيد فيه انئح منى مليون مرة واحنا عاوزين الكل يدخل ويتشجع ويقول وكلنا نشارك مع بعضينا علشان فعلا الموضوع ياخد حجمه زى ما عمرو بالظبط فكر فيها واتمنى ان فعلا الموضوع ياخد حجمه وشكراااااااا على مرورك وردك الجميل دة واتمنى ليكى بجد كل توفيق ونجاح فى كل شئون حياتك ورايك الحقيقة على دمااااااااااغى من فووووووووق وشرفنى ردك اوى ومشاركتك ليا بيه .
سلااااااااااااااااااااام.
leaderofmansoura_88
عاشقة سما
عفريت سوبر
عفريت سوبر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 6:38:00

إزيكم يا جماعه بجد موضوع جمييل جدا وأنا معاكم على طوول بعد إذنكم طبعا

بالنسبه لليدر أكيد ناس كتيير عندها مشاكل بس الأول نشوف مشكلتك بعد كده كله هيتكلم00أوك

مشكلتك إنهى أكيد أدامك وبتكلمها وخايف تضيع منك لما تصارحها وكمان مش متأكد من شعورها تجاهك,ودى كلها أعراض حب من طرف واحد,بس بما إنك لمحتلها أكتر من كده وهى متجاهله الموضوع يبقى ممكن أوى ميكونش الموضوع فى دماغها أو بمعنى أصح مش عاوزه الموضوع يتفتح حاليا والله أعلم

بس هل ياترى إنت بتشوفها كتيير؟يعنى أدام عينيك طوول الوقت؟لو فعلا كده يبقى كويس أوى وتقدر تعرف مشاعرها
ولو حسيت بخبرتك العميقه طبعا إن فى رفض من نحيتها ياريت تبعد عشان متعشمش نفسك أكتر من كده وتنجرح دلوقتى أحسن من بعد كده

وعندى إقتراح يا ريت يفيدك خليك طبيعى معاها جدا وعاملها زى غيرها لو إتغيرت أو حست بتغير المعامله يبقى هى كمان بتحبك وربنا يوفقك ويوفقنا جميعا

سلام وطبعا منتظره مناقشتك
MERO
مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 7:10:19

تشرفى عاشقه سما بس عيزين شغل جاامد
اما بلنسبه لليدر انا بقوله خد خطوة ايجابيه واتكلم معاها بصراحه وقولها على كل اللى فى قلبك وسيبك من الظننون واغنيه يدق الباب عمرو دياب
عمرو
MERO
مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 7:28:10

اللى احنا بنتكلم عنه ديه اول مشكله وديه اول حلقه فى البرنامج بس الحلقه الاولى لسه شويه وهنتكلم عن حاجه لازم ناخد درس انا اصعب حاجه
1) الحب من طرف واحد او من طرف تالت
2) البكاء بلادموع
الحب من طرف واحد ده مش حب ده شبه حب ولو عايز تقول عليه حب وهمى زى بضبط اكنك بتكلم واحده لى النت انت مشفتهاش ولا هيه كمان بس انت كلمتها ميك صوتها عجبك او انت بتكلم واحده موبيل ده كله حب وهمى ولازم تقابل الروح علشان الطرفين يفهمو حقيقه بعض وانت يا ليدر تجاوزت الخطوه ديه يبقى انت عديت اصعب المراحل يلا بقى كمل
اما البكاء بلا دموع ده كلام عجبنى فى منتدى تانى
ما أصعب أن تبكي بلا دموع وما أصعـــــب أن تذهب بلا .. رجوع وما اصعب أن تشعر .. بالضيق وكأن المكان من حولك .. يضــــــيق مااصعب ان تتكلم بلا .. صوت ان تحيى كى تنتظر .. الموت مااصعب ان تشــــعر .. بالســـــــأم فترى كل من حولك .. عـدم ويسودك احساس .. الندم على إثــم لا تعرفه .... وذنب لم تقترفه ما اصعب ان تشعربالحزن .. العميق وكأنه كامـنٌ فى داخــلك ألـــم .. عريــــق تستـــكمل وحــدك .. الطــريــق بلا هـدفٍ ... بلا شــريكٍ بلا .. رفيــقٍ وتصير انت والحزن والندم فريق

وتجد وجهك بين الدموع .. غريق

و يتحــول الأمــل البــاقى الى .. بريـق

مااصعب ان تعـــيش داخــل نفـــسك وحيـد

بلا صديــــقِ ... بلا رفيـــــقِ ... بلا حبيـــبِ

تشعر ان الفرح بعـيد..

تعانى من جــــرح .. لا يطــيب

جـــرح عمـيق.. جـــرح عنـيد..

جـــرح لا يـــداويــه طبيـــب..

مااصعب ان تــرى النـــور .. ظـــلام

مااصعب ان تـــرى السعادة .. اوهـام

وانــت في غربتــك وحيــد ....

mennaaa
عفريت سوبر
عفريت سوبر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 8:44:21

هاى ياميرو انا طبعا سعيدة جدا بالموضوع دة واكيد هبقى من اول المشتركين والمابعين لة كمااااااان .........
على فكرة انا كنت فكرت فى الموضوع دة بس مش عشان اعرضة على المنتدى لااااااا..
انا فعلا كان نفسى اعمل برنامج كدة واقعى اكلم الناس ويتكلموا معايا خاصة الشباب الكتاكيت
بس ياريت تيجى لى فرصة......
عموما انا معاكوا فى الموضوع دة ويارب نغلب اسامة منييييييييييير ..........
وميرسى ليك ياميرو
mennaaa
عفريت سوبر
عفريت سوبر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 9:11:17

هاى ياليدر لو ممكن يعنى تسمح لى اشاركك براييى......
اولا:انا بحترمك جدا على صراحتك دى وبحترمك اكتر على اعترافك باجمل مشاعر فى الدنيا
وهى مشاعر الحب....
ثانيا:بالنسبة لموضوعك جميل انك تقابل واحدة تحس انها بتغير فيك وتتغير جايز مش عشانها لا عشان نفسك بس بدافع منها وتحاول تبقى احسن وتصلح من نفسك..
بس عاوزة اقلك على حاجة ودة من وجهة نظرى كبنت اى بنت مهما كانت سازجة او مش بتحط
فى دماغها مواضيع الحب والكلام دة بتبقى حاسة كويس اوىىىىىىىى بنظرات الناس ليها
خاصة لو ولد وبتقدر تفرق كويس جدا بين اى تصرف اى واحد بيعمله معاها مهما كانت غبية او
مش بتاخد بالها من تعامل الناس.....
وبتبقى لماحة جدا لاقصى درجة يعنى لو فى اتنين قدامها بيساعدوها فى حاجة وبيعمملوا زى بعض بالظبط بتبقى عارفة كل واحد بيساعدها ليه وبيعمل كدة ليه......
دة بالنسبة لفكرة ان حد يقول هى ممكن تكون معجبة ولسة فى الاول وجايز مش متاكدة من مشاعرك انت او هى كل الكلام دة.......
اما بالنسبة بقى لحكاية انك خايف انك لو صارحتها علطول ممكن هى تضيع منك تاكد مليون فى المية انها كدة تبقى هى اللى عاوزة تصرف نظر لاى سبب اولها انك ممكن تكون بالنسبة لها كصديق ومش شايفة فيك فتى احلامها او شايفة انكم مش هتناسبوا بعض.....
عشان كدة راييى انك مشاعرك دى وحبك دة يستاهل انك تواجهها وانت كدة مهما خسرت حتى لو خسرتها صدقنى تتبقى كسبت كتييييييييييير مشاعرك تستاهل انها تتحط فى المكان الصح ومع الانسان الصح اللى يقدرها يبقى ليه مش تحميها وسايبها رهن للوقت اللى انت تشوف انه مناسب عشان تكلم؟؟؟؟وبعدين انت مش هتطلب منها حاجة اعتبر انك بتعرض عليها اى موضوع وهتعرف راييها عشان متفضلش عايش فى وهم وتتعلق بيها اكترمن الاول.....
وبرضة هرجع واقلك انها لو فى مشاعر ناحيتها ليك صدقنى لمجرد بس انك تفاتحها هتلاقى جوابها اللى يريحك وصدقنى لو محصلش نصيب مفيش حاجة اسمها خلاص.......عشان خلاص دى ممكن تتقال لو انتم الاتنين بتحبوا بعض وحصل حاجة بينكم لا قدر الله.......
وصدقنى لو ملقتش عندها الرد اللى بتتمناه هتلاقيه عند غيرها اللى تحبك وتقدرك وتكون حاسة فعلا بيك من غير ماتتكلم .......اسفة انى طولت عليك.....ياريت مكنش تقلت اوى
اتمنى لك التوفيق من كل قلبى ويارب ياسيدى ترد عليك زى ماانت بتتمنى..........
MERO
مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 9:26:15

الف شكر منه على مرورك وعلى تفاعلك مع قضيه ليدر المنصوره وده راى جميل وده كله زى منا ونيو هيرت وانتى نقول انه لازم يواجهها وعلى رايك لو خسر هيكون كسب كتير بس انشاء الله هيكسب ومنتظرين الردود علشان ليدر يعيش احلى الليالى هانى شاكر
أميرة الطفولة
عفريت سوبر
عفريت سوبر

انثى
Emploi : nothing
Loisirs : 1234
تقييـــم الأداء : 4

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 15:03:07

بجد موضوعك ياميرو شكله حصل على أعجاب الجميع ولسة بأذن الله ربنا يوفقك

بالنسبة لليدر أهم شىء فى قصتك أنك تكون واثق جدااااااااااااا من حبك ليها وبعدين أنت بتقول أنك لمحتلها ممكن تكون بتتقل عليك عشان كده ياريت تحاول ولو لفترة صغيرة أنك تعاملها عادى ومش تلمحلها ولا تبينلها حاجة لأن لو أنت فعلا زى ما بتقول لمحتها فمش معقول أنها عبيطة ومش فاهمة

حاول تواجهها بس شوف شخصيتها الأول ياترى هى من النوع اللى بتحب شعور أن فى حد معجب بيها ولا بنت واثقة فى نفسها ومش محتاجة لأى كلمة أعجاب غير من واحد بس

بجد نصيحة منى واجهها وصدقنى جرح دلوقتى أرحم بكتيييييييييييييييييييييييييييييير من جرح بعدين
وخلى فى بالك أن هى لو صدتك يبقى متستهلكش ولا تستاهل أنك تفكر فيها أو تزعل عليها وأكيد ربنا هيرزقك بواحدة هتحب بصدق وهتكون أحسن منها كتيييييييييير

بس ياريت لما تواجهها تسمع منها كل الظروف اللى ممكن تخليها ترفض حبك عشان متظلمهاش

وبأذن الله هيكون بالقبول وربنا معاك

وبجد بحييك جدااااااااااااااااا على صراحتك
MERO
مشرف المنتدى العاطفى
مشرف المنتدى العاطفى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 16:15:26

راى جميل من اميره الطفوله وناخده فى الحسبان بي كن يزين ليدر يكون معانا انا هعمل اتصال بيه لو لقيته هجيبه لان لازم ننهى الحلقه الاولى بيه وننتهز الفرصه احنا نتكلم ن الحب ده اجمل حاجه فى الدنيا بس اللى يقدر معنى الحب مش لعب اليال يعنى اكيد انتو فهمين والحب دهاتقال فيه كلام كتير على مر الاعمار على فاكره اللى يتجن من الحب بيكون اقل واللى يتجن من غيره يكون مجنون
الحب اجمل شئ فى الوجود هو اللى بيخلى لحياتك معنى وطعم احسن

بيخلى حياتك ليها هدف وهو الفوز بالانسان اللى انت بتحبة ونفسك تكمل معاة حياتك

الحب عمرة ما كان عيب ولا حرام بس لازم حبك يكون محترم

leaderofmansoura

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 16:40:41

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

احب اشكر الظروف والايام التى جعلتنى اجلس فى موضع المناقشة والتحليل ومشاركة اجمل واروع اخوة لى فى المواضيع التى تخص شئونى الشخصية ولا حرج من ذلك.

اولا احب احيي عاشقة سما على مرورها وردها العاقل الجميل اوى بجد ومن غير مجاملة ولكن انا ليا ملاحظات عليا اولا ان كل حاجة يتوقعها التفكير السليم عملته من معاملة متساوية بينى وبينها وبين اى احد ولكن انا ارفض موضوع الحب من طرف واحد من الاساس واعرف اعراضه جيدا والطرق الؤدية اليه فكيف عندما اقع فى واقع الحب لا اتعلم مما كنت قد عرفته ؟...والا ما فائدة العلم بدون تطبيق فلابد بالفعل من تحكيم العقل والمنطق قبل التصرف وهذه هى دائما بفضل الله وحمده طريقتى فى الحياة والتى لن تتغير تحت اى ظرف من الظروف وانا يا اختى العزيزة مش بطلب حاجة حرام يعنى والموضوع مش غصب دة مستقبل وحياة كاملة وانا عندما قررت ان يمتلكنى ذلك الشعور وضعت فى اعتبارى حياتها الشخصية قبل مكانتى وهيئتى شخصيا فقد علمنى الحب ان اؤثر مصالح من احب على مصالحى فكاننى ملكت الدنيا فى يدي ولكن انا لا احب الاسلوب غير المباشر فى التعامل ولا احب ابدا المماطلة ولكن احب ان الاشياء اذا وضعت فلابد ان توضع على اساس لا يشوبه الحذر ولا التسرع ولا ياتى على حساب احد وانا باذن الله ساخذ كلامك بالحسبان ولكن مع اعادة تشكيل كما يقولون فقد وضعته بالفعل فى حساباتى ولكن فى البدايات اشكرك فعلا يا سما على ردك الجميل دة .

سلااااااااااااااام.

Leaderofmansoura_88
leaderofmansoura

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 17:08:32

بسم الله الرحمن الرحيم

احب اولا فى بادئ الامر ان احيي اختى العزيزة منه على زوئها وردها الجميل اوى فى الكلام واحب ان اقول لها ان رايها دة على دمااااااااااااغى من فوق بجد وشرفنى وزادنى تشريف بيه .نيجى بئة للتحليل ويا رب تقبله منى انا طبعا احترامك ليا علشان اعترافى او امنياتى بالاعتراف فا دة مش تطوع منى ولا تبرع ولكن دة حق اللى بحبها عليا ودة واجبى تجاه اللى بحبها انى لو فعلا بحمل نوايا حسنة بالنسبة ليها وناوى على خير باذن الله يبئة لازم ادور على حقوقها البسيطة اللى بتبتدى بالاعتراف والتلميح ليها واهم شئ هوة الاخلاص وعدم النفاق ودة والله العظيم انا بلتزمه واتمنى ان الموضوع ينتهى النهاية اللى انا عاوزه ينتهى بيه وانتى طبعا فاهمانى فيه ناس هتهاجمنى ويقولوا ليا انه مش وقته ومش عارف ايه وعلى الرغم انهم على دماغى من فوء لكن ردى عليهم هيكون ان الحب ملوشى وقت ولكن اذا جانى الحب الصادق اللى زى اللى انا فيه دة وضيعته يبئة غباء منى للاسف ومستاهلشى ابدا انى اتكلم بعد كدة باسم الحب واتمنى انى اكون مفهوم وانا طبعا لما قلت انى خايف من حسم الموضوع دة بالمواجهة فا انا يا منة مش خايف من الشخص نفسيه لا لانى بجد تعبت اوى فى الموضوع دة وحسيت انى بجد توصلت لاشياء لم اكن اتوقع لها فى يوم من الايام فى حياتى انى هيحصلى كدة ولا حتى اوصل لكدة وانا والحمد لله اقدر اميز اوى ما بين حب انسان مراهق وحب صادق وما بين حب من طرف واحد وحب من طرفين طيب هتقولى ليا امال المشكلة ايه هرد واقول ان المشكلة الوحيدة انى بالفعل خايف لتضيع منى لانى املى فى الحياة بعد رضا الله سبحانة وتعالى ورضا الوالدين عنى هوة انها تكون امل حياتى ونور عمرى كله ويا رب هيا تقدر كدة لانى بجد انا هحسم الامر دة بالمواجهة المباشرة اين تكن النتائج والظروف فلن اخشى احدا لانى لم افعل شيئا محرما ولا يغضب الله تعالى منى طالما انا احمل النية السليمة ويا رب اكون مفهوم وعلى فكرة يا منة انتى اقترحتى اقتراح جميل جدا وهوة انى الاول ملحمشى ليها ان الموضوع عليها علشان اخفف شوية من حدة المواجهة دى وانا مش عاوز اكبر الموضوع او انى ادى ليه حجم كبير لانى انا بكدة ممكن اتفهم بشكل مش كويس او ان الناس وصحابى يتهمونى بانى بتلاعب بمشاعرها وبتسلى فى الوقت يعنى وانا والله العظيم بحبها وحب صادق وبير كمان ولو انا يا منى ومخبيشى عليكى لو شاكك بنسبة 0.1% انها مبتحبنيشى او ع الاقل مش معجبة زى ما انا بحبها كدة صدقينى انا كنت قفلت الحوار دة من زمان وريحت دماغى ولكن انا يا جماعة احب انى ائئمن مستقبلى مع انسان برتاحله افتح بئة الموضوع دى الوقت اب بعدين دة شئ تبع الظروف ولكن اذا توافرت النية الحسنة والعزم على ذلك فلم التاخر ولم القلق؟....شكرا ليكى بجد يا منة وزادنى شرف انك شاركتينى المشكلة دى وانا طبعا ارفض انى اسميها مشكلة لان الحب ابدا عمره ما كان مشكلة ولا حتى عقبة فى طريق الحياة .

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام.

Leaderofmansoura_88
leaderofmansoura

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت   الجمعة 24 أغسطس - 17:29:58

بسم الله الرحمن الرحيم

اهلا اميرة الطفولة بجد انا فرحت جدا لما لئيتك بتشاركينى الحل فى قصة الحب الجمييييييييييييلة اللى انا عايشها دى وانا والحمد لله وان كنت واجهت متاعب كثيرة فيها وهذا دليل على انه حب بالفعل وهذا دليل اننى بالفعل اتاكد من حبى لها والا كنت تركت هذا الموضوع منذ ان بدا ومنذ ان قابلت اول المشاكل فيه ولكن استخدام العقل والفكر والمنطق فى حل المشاكل هم اصدق الطرق للوصول الى قلب المحب فبالعزم والتصميم وبالارادة وقبل كل ذلك الايمان بالله الذى لا حدود له تصل الى ما تريده وتصل الى قلب من تحب وانا والحمد لله وللله تعالى يشهد على وهذه مسئولية اتحملها امام الله وامام نفسى وامامكم اننى بالفعل احببتها واعطيت لها تفكيرا لا حصر له ولا يتخيله احدا وشئ من توافر النية السليمة والعزم على بناء مستقبل باهر مع هذه الشخصية التى دخلت قلبى بكل شئ فيها هو ايضا من اكبر الدلائل على حبى لها ولكن الكل سيتسلئل هل هى تبادلنى نفس الشعور ؟.... اكرروسوف اكرر اننى بالفعل والحمد لله اولا واخيرا على ذلك استطيع ان افرق ما بين الحب من طرف واحد والحب من طرفين من جهة وما بين حب المراهقين الذى لا ياخذ اكثر من ساعات وينتهى وما بين الحب الذى من المحتمل الكبير ان يبقى طوال العمر لا تشوب به واقع الظروف ولا حتى مرارة وصعوبة الايام من جهة اخرى وانا اؤمن بضرورة التطبيق بعد امتلاك العلم والخبرة وانا بالفعل اطبق جميع الاسس التى ينص عليها التفكير السليم وبشئ من الاحساس المتانى وليس التفكير المشوب بالحذر فا انا لم اكن حذرا ابدا فى يوم من الايام ممن يحب وما زلت اكرر اننى قررت وبالفعل بعد ان لمحت لها بهذا الاحساس وهذا الارتياح فى المعاملة اننى لابد ان احسمه بالمواجهة المباشرة والحديث بلا اى قيود ولا حتى حدود تلزمنى بالحديث طالما اننى نويت الخير وعقلت العزم على ذلك اما انها تشتاهل حبلى او متستهلوشى فا دة امر يرجع ليها لان انا مش هلزمها انها تحبنى طبعا ولكن اذا كانت مستعدة انها تبادلنى نفس الشعور فلا يمكن ابدا انها تضحى بالحب دة ولو رفضت اهه يبئة نصيبى كدة ولو انى اعترف ان نقطة ضعفى هى الذكريات ولا اتوقع ولا اتخيل ابدا انه بعد كل هذا الحب الكبير والمجهود الذى بذلته للوصول بشعورى واحساسى الى عنها قبل قلبها والى وجدانها قبل عقلها ان يصبح مجرد ذكريات وانا لم اجد حرجا ابدا بان اعترف ان مثل هذا الشئ هو مجرد نقطة ضعف فى شخصيتى وانا دائما كنت متعود على الذكريات سواء اكانت مؤلمة او سعيدة ولكن الامر هنا يختلف فامام الحب تقف كلمات الشعر والوصف صامتة تعجز عن لكلام والتعبير وكما اننى اريدها ان تسمعنى واريدها ان تسمع لى لماذا اخترتها بالذات ؟... لازم انا كمانى اسمعها واسمع الظروف اللى ممكن تخليها ترفضنى او تقبلنى اكيد يا اميرتنا هضع دة بالحسبان لان العقل بيقول كدة وانا لازم امشى مع صوت العقل فى النهاية ولكن انا هبذل كل جهدى حتى لو هيا رفضتنى انى اتمنالها كل الخير لانها بجد الشغل الشاغل فى حياتى ومستقبلى واتمنى ليها الخير باذن الله واكيد انا هقدر حاجة زى دى .الف شكر ليكى على تشريفك ليا بالرد الجميل دة واتمنى انى كنت تمتعت ولو بشئ من الصراحة فى الرد لانى بجد اتمنى انى اخلص الموضوع دة على خير ودعواتك معانا باذن الله .

سلاااااااااااااااااااااام.

Leaderofmansoura_88

ترقبو حصريا بعد اذن اسامه منير انا والنجوم والعفاريت
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 4انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية